Sve što trebate znati o školi plivanja ZPK
Plivačka škola Zagrebačkog plivačkog kluba nalazi se u sklopu jednog od najtrofejnijih hrvatskih plivačkih klubova. Kao takva i sama niže uspjehe, te je ove godine sa svojim malim plivačima osvojila drugo mjesto u gradu Zagrebu. Kroz našu školu plivanja godišnje prođe oko 230 djece. Najviše plivača imamo na 1. godini (čak 120) gdje ih počinjemo učiti osnove kraul i leđne tehnike te skok na glavu. Na 2. godini plivačke škole nastavljamo sa usavršavanjem kraul i leđne tehnike, počinjemo učiti prsnu tehniku i polako ih uvodimo u natjecateljski dio sporta. Treća godina, a ujedno i zadnja godina plivačke škole, usmjerena je na učenje delfin tehnike i usavršavanje preostale tri, čime zaokružujemo znanje svih plivačkih tehnika sa pripadajućim startovima i okretima. Na trećoj godini plivači uspješno sudjeluju na natjecanjima i mitinzima gdje se mogu iskazati i osvojiti svoje prve medalje.
Cijeli klub je pod vodstvom vrhunskih stručnjaka i od struke priznatih i istaknutih trenera. U plivačkoj školi ZPK rade stručni treneri koji su i sami bili uspješni plivači i članovi plivačke reprezentacije Hrvatske, a danas prenose svoje iskustvo i znanje na Vaše male plivače, a možda i buduće reprezentativce.
1.1 Ciljna skupina
U program će biti uključena djeca od 5. do 9. godine života, podjednako djevojčice i dječaci. U 1. god. plivačke škole upisat će se djevojčice od 5, 6 godina i dječaci od 6, 7 godina. U 2. god. plivačke škole bit će uključene djevojčice od 7 godina i dječaci od 8 godina. 3. god. plivačke škole činit će djevojčice od 8 godina i dječaci od 9 godina.
Planirani broj polaznika je oko 200 djece koja će se dijeliti u 4 grupe prvog stupnja po 25 djece, tri grupe drugog stupnja po 25 djece i 2 grupe trećeg stupnja po 25 djece.
1.1.1 Selekcija
Nakon provedenog testiranja za upis novih članova u prvu godinu plivačke škole djeca se svrstavaju u homogene grupe ovisno o svojim motoričkim sposobnostima i godištu.
Postupak selekcije nakon prve godine plivačke škole uglavnom je prirodno osipanje članova, a parametri koji se primjenjuju u ovom postupku jesu: redovitost dolazaka, zdravstveni status i motivacijska struktura koja utječu na nastavak plivačke aktivnosti. Gotovo 25% sudionika uključenih u proces zbog tih prirodnih razloga prestaju se baviti aktivnošću. Kako je motivacija jedan od faktora na koji se definitivno može utjecati, tijekom trenažnog procesa u ovoj fazi potrebno je primjenjivati što više zabavnih sadržaja i kroz igru pridobiti djecu da zavole ovaj sport i nastave se njime aktivno baviti. Kao ključni faktori za smanjenje postotka prirodnog opadanja broja djece u pogonu, u ovoj najosjetljivijoj fazi, svakako su kreativnost, znanje i osobnost trenera.
Nakon odslušanog programa druge godine plivačke škole, djeca podliježu rigoroznijem postupku selekcije, a parametri su: redovitost dolazaka, rezultati kontrolnih testiranja antropometrijskih karakteristika (specifičnih za plivanje) i motorike, te zdravstveni status i motivacijski faktor.
Parametri za selekciju članova 3. godine plivačke škole su: redovitost dolazaka, rezultati testiranja antropometrije i motorike, motivacijski faktor i zdravstveni status. Rezultati postignuti na natjecanjima ne bi trebali biti parametar u postupku selekcije plivača za natjecateljski pogon.
1.2 Vremenske odrednice programa
Programske aktivnosti održavat će se tijekom cijele školske godine izuzev srpnja i kolovoza, 3 do 5 dana u tjednu. Za prvi stupanj 3 puta tjedno po 40 minuta treninga u vodi, za drugi stupanj 5 puta tjedno po 40 minuta treninga u vodi, za treći stupanj 5 puta tjedno po 60 minuta treninga u vodi.<
1.3 Stručni kadar i materijalni uvjeti za provedbu programa
Cjelokupni plan i program će provoditi profesori TZK pod kontrolom i pomoći prof.dr.Borisa Volčanšeka. Cjelokupan program će biti realiziran na bazenu Utrine.
1.4 Cilj i zadaće programa
1.4.1 Opći ciljevi
- Utjecati na djetetove funkcionalne i motoričke sposobnosti te usvajanje motoričkih znanja sukladno razvojnom razdoblju djeteta
- Smanjenje agresije i napetosti
- Regulacija tjelesne težine
Programskim zadaćama utječemo na sva područja razvoja djeteta: spoznajni razvoj, socio-emocionalni i razvoj ličnosti, govorni razvoj i komunikaciju, tjelesni razvoj i istraživanje i stvaralaštvo.
Ciljevi prve godine plivačke škole
Učenje i usavršavanje osnovnih motoričkih struktura leđne i kraul te informativno upoznavanje prsne tehnike, učenje i usavršavanje startova i okreta, stvaranje radnih navika kroz osnovne elemente procesa učenja i vježbanja.<
Ciljevi druge godina plivačke škole
Učenje elemenata leptir tehnike, usavršavanje motoričkih struktura leđne, kraul i prsne tehnike, učenje i usavršavanje startova i okreta, stvaranje radnih navika kroz osnovne elemente procesa učenja i vježbanja, provoditi natjecanja kao pedagoški proces motivacije i uvođenja djece u natjecateljski sport.
Ciljevi treće godine plivačke škole
Program rada u 3. godini plivačke škole obuhvaća učenje i usavršavanje svih plivačkih tehnika s pripadajućim startovima i okretima, uz dodatak učenja okreta za disciplinu mješovito. U ovom periodu trenažnog procesa poželjno je u trening uvoditi zadatke aerobne izdržljivosti niskog intenziteta.<
1.4.2 Antropološke zadaće
- Pozitivni utjecaj na kompletan biopsihosocijalni razvoj djeteta kroz igru
- Očuvanje zdravlja svakog djeteta
- Održavanje psihofizičke ravnoteže
- Utjecati na pravilan rast i razvoj
- Utjecati na razvoj motoričkih i funkcionalnih sposobnosti
1.4.3 Obrazovne zadaće
- Razvijati motoričku inteligenciju postavljanjem različitih motoričkih zadataka primjerenih uzrastu
- Usvajanje navika i znanja o pravilnoj prehrani
- Razvijati motoričke sposobnosti djece u svim prirodnim i složenim oblicima kretanja
- Razvijati motoriku krupnih (trup, noge, ruke) i sitnih mišićnih skupina (šaka, stopala).
- Poticati dijete da istražuje mogućnosti vlastitog tijela kroz pokret, kretanje i igru.
1.4.4 Odgojne zadaće
- Formiranje pozitivnih navika za zdrav način života
- Razvoj pozitivne slike o sebi (tjelesno, aktivno, socijalno, psihološko) i jačanje samopouzdanja djeteta
- Razvijati djetetove spoznaje i iskustvo o športu, njegovoj korisnosti i važnosti za zdravlje i život ljudi
- Obogatiti i proširiti djetetovo iskustvo, razvijati komunikacijske vještine te usvajati vrijednosti zajedništva i timske atmosfere
- Poticati izražavanje pozitivnih emocija, podržavati vedro raspoloženje i radost uspjeha
- Prevencija emocionalnih poteškoća
- Razvijati kod djeteta sposobnost samokontrole (odlaganje potrebe za zadovoljenjem trenutnih potreba i želja)
- Utjecati na načine pozitivnog i poticajnog rješavanja sukoba i konfliktnih situacija
- Prevencija neprihvatljivih oblika ponašanja (smanjenje agresije i napetosti)
- Razvijati unutarnju i vanjsku samostalnost djeteta
- Razvijati mogućnosti neverbalne i verbalne komunikacije
- Učenje socijalnih vještina kroz grupnu dinamiku
- Kreirati motivacijsku atmosferu s naglaskom na uživanje, kooperaciju i osjećaj slobodnog izbora