O plivačkoj školi

Sve što trebate znati o školi plivanja ZPK

Plivačka škola Zagrebačkog plivačkog kluba nalazi se u sklopu jednog od najtrofejnijih hrvatskih plivačkih klubova. Kao takva i sama niže uspjehe, te je ove godine sa svojim  malim plivačima osvojila drugo mjesto u gradu Zagrebu.Kroz našu školu plivanja godišnje prođe oko 230 djece. Najviše plivača imamo na 1. godini (čak 120) gdje ih počinjemo učiti osnove kraul i leđne tehnike te skok na glavu. Na 2. godini plivačke škole nastavljamo sa usavršavanjem kraul i leđne tehnike, počinjemo učiti prsnu tehniku i polako ih uvodimo u natjecateljski dio sporta. Treća godina, a ujedno i zadnja godina plivačke škole, usmjerena je na učenje delfin tehnike i usavršavanje preostale tri, čime zaokružujemo znanje svih plivačkih tehnika sa pripadajućim startovima i okretima. Na trećoj godini plivači uspješno sudjeluju na natjecanjima i mitinzima gdje se mogu iskazati i osvojiti svoje prve medalje.

Cijeli klub je pod vodstvom vrhunskih stručnjaka i od struke priznatih i istaknutih trenera. U plivačkoj školi ZPK rade stručni treneri koji su i sami bili uspješni plivači i članovi plivačke reprezentacije Hrvatske, a danas prenose svoje iskustvo i znanje na Vaše male plivače, a možda i buduće reprezentativce.

1.1 Ciljna skupina

U program će biti uključena djeca od 5. do 9. godine života, podjednako djevojčice i dječaci. U 1. god. plivačke škole upisat će se djevojčice od 5, 6 godina  i dječaci od 6, 7 godina.  U 2. god. plivačke škole bit će uključene djevojčice od 7 godina i dječaci od  8  godina. 3. god. plivačke škole činit će djevojčice od 8 godina i dječaci od  9  godina.

Planirani broj polaznika je oko 200 djece koja će se dijeliti u 4 grupe prvog stupnja po 25 djece, tri grupe drugog stupnja po 25 djece i 2 grupe trećeg stupnja po 25 djece.

1.1.1 Selekcija

Nakon provedenog testiranja za upis novih članova u prvu godinu plivačke škole djeca se svrstavaju u homogene grupe ovisno o svojim motoričkim sposobnostima i godištu.

Postupak selekcije nakon prve godine plivačke škole uglavnom je  prirodno osipanje članova, a parametri koji se primjenjuju u ovom postupku jesu: redovitost dolazaka, zdravstveni status i motivacijska struktura koja utječu na nastavak plivačke aktivnosti. Gotovo 25% sudionika uključenih u proces zbog tih prirodnih razloga prestaju se baviti aktivnošću. Kako je motivacija jedan od faktora na koji se definitivno može utjecati, tijekom trenažnog procesa u ovoj fazi potrebno je primjenjivati što više zabavnih sadržaja i kroz igru pridobiti djecu da zavole ovaj sport i nastave se njime aktivno baviti. Kao ključni faktori za smanjenje postotka prirodnog opadanja broja djece u pogonu, u ovoj najosjetljivijoj fazi, svakako su kreativnost, znanje i osobnost trenera.

Nakon odslušanog programa druge godine plivačke škole, djeca podliježu rigoroznijem postupku selekcije, a parametri su: redovitost dolazaka, rezultati kontrolnih testiranja antropometrijskih karakteristika (specifičnih za plivanje) i motorike, te zdravstveni status i motivacijski faktor.

Parametri za selekciju članova 3. godine plivačke škole su: redovitost dolazaka, rezultati testiranja antropometrije i motorike, motivacijski faktor i zdravstveni status. Rezultati postignuti na natjecanjima ne bi trebali biti parametar u postupku selekcije plivača za natjecateljski pogon.

1.2 Vremenske odrednice programa

Programske aktivnosti održavat će se tijekom cijele školske godine izuzev srpnja i kolovoza,  3 do 5 dana u tjednu. Za prvi stupanj 3 puta tjedno po 40 minuta treninga u vodi, za drugi stupanj 5 puta tjedno po 40 minuta treninga u vodi, za treći stupanj 5 puta tjedno po 60 minuta treninga u vodi.<

1.3 Stručni kadar i materijalni uvjeti za provedbu programa             

Cjelokupni plan i program će provoditi profesori TZK pod kontrolom i pomoći prof.dr.Borisa Volčanšeka. Cjelokupan program će biti realiziran na bazenu Utrine.

1.4 Cilj i zadaće programa

1.4.1  Opći ciljevi

  • Utjecati na djetetove funkcionalne i motoričke sposobnosti te usvajanje motoričkih znanja sukladno razvojnom razdoblju djeteta
  • Smanjenje agresije i napetosti
  • Regulacija tjelesne težine

Programskim zadaćama utječemo na sva područja razvoja djeteta: spoznajni razvoj, socio-emocionalni i razvoj ličnosti, govorni razvoj i komunikaciju, tjelesni razvoj i istraživanje i stvaralaštvo.

Ciljevi prve godine plivačke škole

Učenje i usavršavanje osnovnih motoričkih struktura leđne i kraul te informativno upoznavanje prsne tehnike, učenje i usavršavanje startova i okreta, stvaranje radnih navika kroz osnovne elemente procesa učenja i vježbanja.<

Ciljevi druge godina plivačke škole

Učenje elemenata leptir tehnike, usavršavanje motoričkih struktura leđne, kraul i prsne tehnike, učenje i usavršavanje startova i okreta, stvaranje radnih navika kroz osnovne elemente procesa učenja i vježbanja, provoditi natjecanja kao pedagoški proces motivacije i uvođenja djece u natjecateljski sport.<

Ciljevi treće godine plivačke škole

Program rada u 3. godini plivačke škole obuhvaća učenje i usavršavanje svih plivačkih tehnika s pripadajućim startevima i okretima, uz dodatak učenja okreta za disciplinu mješovito. U ovom periodu trenažnog procesa poželjno je u trening uvoditi zadatke aerobne izdržljivosti niskog intenziteta.<

1.4.2 Antropološke zadaće

  • Pozitivni utjecaj na kompletan biopsihosocijalni razvoj djeteta kroz igru
  • Očuvanje zdravlja svakog djeteta
  • Održavanje psihofizičke ravnoteže
  • Utjecati na pravilan rast i razvoj
  • Utjecati na razvoj motoričkih i funkcionalnih sposobnosti

1.4.3 Obrazovne zadaće

  • Razvijati motoričku inteligenciju postavljanjem različitih motoričkih zadataka primjerenih uzrastu
  • Usvajanje navika i znanja o pravilnoj prehrani
  • Razvijati motoričke sposobnosti djece u svim prirodnim i složenim oblicima kretanja
  • Razvijati motoriku krupnih (trup, noge, ruke) i sitnih mišićnih skupina (šaka, stopala).
  • Poticati dijete da istražuje mogućnosti vlastitog tijela kroz pokret, kretanje i igru.

1.4.4 Odgojne zadaće

  • Formiranje pozitivnih navika za zdrav način života
  • Razvoj pozitivne slike o sebi (tjelesno, aktivno, socijalno, psihološko) i jačanje samopouzdanja djeteta
  • Razvijati djetetove spoznaje i iskustvo o športu, njegovoj korisnosti i važnosti za zdravlje i život ljudi
  • Obogatiti i proširiti djetetovo iskustvo, razvijati komunikacijske vještine te usvajati vrijednosti zajedništva i timske atmosfere
  • Poticati izražavanje pozitivnih emocija, podržavati vedro raspoloženje i radost uspjeha
  • Prevencija emocionalnih poteškoća
  • Razvijati kod djeteta sposobnost samokontrole (odlaganje potrebe za zadovoljenjem trenutnih potreba i želja)
  • Utjecati na načine pozitivnog i poticajnog rješavanja sukoba i konfliktnih situacija
  • Prevencija neprihvatljivih oblika ponašanja (smanjenje agresije i napetosti)
  • Razvijati unutarnju i vanjsku samostalnost djeteta
  • Razvijati mogućnosti neverbalne i verbalne komunikacije
  • Učenje socijalnih vještina kroz grupnu dinamiku
  • Kreirati motivacijsku atmosferu s naglaskom na uživanje, kooperaciju i osjećaj slobodnog izbora

Rasporedi

Poštovani roditelji, hvala na povjerenju koje ste nam ukazali upisom Vašeg djeteta / djece u naš klub.

Vjerujemo da ćemo opravdati to povjerenje i da ćete biti zadovoljni budućim plivačkim postignućima Vaše djece.

Na treninge se dolazi u dane po rasporedu 10 min prije početka treninga.

Djecu preuzimaju treneri na ulazu bazena dok po završetku treninga možete pomoći najmlađoj djeci prilikom presvlačenja i sušenja kose.

Oprema potrebna za trening: kupaći kostim ili gaće, plivačka kapa ( kapu našeg kluba možete kupiti kod trenera / trenerice po cijeni od 7 eura ), čiste šlape, ručnik, fen i plivačke naočale po potrebi ( preporučamo da se na 1. godini naočale ne nose dok se djeca ne priviknu na bazensku vodu, tehnike disanja i gledanje u vodi bez naočala ).

Osoba za kontakt je voditeljica Škole plivanja Javorka Julijan, prof., koja je dostupna od 10 do 12 sati radnim danom  na broju 097 746 3480 ili na mailu: javorka.julijan@zpk.hr

Vama i Vašoj djeci želimo dobrodošlicu i veselimo se početku nove sezone i zajedničkoj suradnji!